"It's raining..."..

.. rain. Inte "men" - som jag misstänker skulle vara snäppet mer uppskattat. ..
Självklart beroende på om det skulle, eller inte, BOKSTAVLIGT talat regna livs levande manskroppar från himlen. Det skulle ju närmast vara ohygieniskt... Fullt med manskroppar = (väl på platta marken) mans-lik überall .. ?

Å ena sidan är den här väderleken VERKLIGEN dötrist. Du vill inte gå utanför dörren för då ser du ut som en slickad katt. Det räcker liksom att katten som slinker IN genom dörren ser ut som en blöt, äcklig råtta.
Men. Å den andra sidan. När det öser ner från himlen bildas ju, FAKTISKT, perfekta tillfällen att sysselsätta sig med saker man annars inte skulle ägna samma ork och energi på. Till exempel har jag nu läst en halv bok på någon dag. Det skulle jag aldrig "ha tid med" annars. Jag har tagit det luuuugnt. Schläppat (slappat). Jag, har, rensat min garderob - läs resväska. Dragit igenom alla ca 150 blogginlägg jag låg efter i läsning, på bloglovin... med mera, med mera...

Humöret börjar tyvärr vända mot LiiiiiiiiTE rastlöshet. Which is why, jag blev så glad när jag såg att imorgon blir det sol och acceptabelt-vara-ute-väder!
Det firar jag kanske med att springa ut och hoppa i vattenpölarna till ljudet av :


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0